Mankštą stuburui galima atlikti tiesiog darbo vietoje

Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras primena, kad žmogus darbe praleidžia trečdalį gyvenimo, o dirbant kompiuteriu beveik visas darbo laikas praleidžiamas sėdint. Toks gyvenimo būdas ir fizinio aktyvumo stoka sukelia rimtas sveikatos problemas. Todėl visuomenės sveikatos specialistai pataria poilsio pertraukėles išnaudoti atliekant paprastą mankštą tiesiog darbo vietoje.

Moksliniais tyrimais nustatyta, kad fizinis aktyvumas mažina tikimybę patirti stresą, nerimą, depresijos simptomus. Geriausiai žinomi fizinių pratimų sukelti smegenų pokyčiai – tai endorfinų, cheminių medžiagų, kurios yra 20 kartų stipresnės negu morfijus, išsiskyrimas iš hipofizės. Energinga mankšta endorfinų kiekį gali padidinti iki 5 kartų. Gyvename tokiu metu, kai mokslinis-techninis progresas įsiveržė į priekį ir mūsų gyvenimas tapo komfortiškas. Žmogus greitai pripranta prie komforto ir laiko jį labai dideliu gėriu. Viskas labai patogu: į darbą – mašina, darbe mūsų laukia kompiuteris ir kėdė, iš darbo – mašina, ir taip kiekvieną dieną. Tačiau su šiuo „gėriu“ glaudžiai susijęs judėjimo „badas“.

Dirbantis žmogus darbe praleidžia trečdalį gyvenimo, o per savo karjerą darbo vietoje išbūna iki 65000 val. Dirbant kompiuteriu beveik visas darbo laikas praleidžiamas sėdint. Visuomenės sveikatos tyrimai rodo, kad sėdimas darbas sukelia lėtines ligas, tokias kaip: nutukimas, hipertenzija, antro tipo cukrinis diabetas, venų trombozė. Sėdimas darbas formuoja neseniai mokslininkų patvirtintą sėdimos gyvensenos mirties sindromą. Sėdimos gyvensenos mirties sindromo požymiai: silpni raumenys, sumažėjęs kaulų tankis, bloga aerobinė ištvermė, tachikardija ramybės būsenoje. Šie požymiai sukelia viso organizmo ar atskirų sistemų, organų sutrikimus.

Darbo metu poilsis yra svarbus veiksnys, kuris padeda išlaikyti bei pagerinti darbuotojų gerą savijautą ir sveikatą. Pailsėjus gerėja produktyvumas, susikaupimas atliekant užduotis. Norint paskatinti dirbančius žmones efektyviau išnaudoti poilsio pertraukėles, kineziterapeutas Vidmantas Zaveckas ir visuomenės sveikatos specialistė, trenerė Giedrė Bernotaitė sukūrė mankštų ciklą, padėsiantį išvengti ar atsikratyti nuovargio. Pirmasis mankštų vaizdo klipas skirtas stuburo sustingimo mažinimui. Jį galite rasti: https://www.youtube.com/watch?v=6j1hVu-OcGo.

 

 

Informaciją parengė: Giedrė Bernotaitė, visuomenės sveikatos specialistė

 

Daugiau informacijos: Monika Straupytė, viešųjų ryšių specialistė, tel. (8-37) 454 717, el. p. Monika.Straupyte@kaunovsb.lt

 

Susiję straipsniai

thumbnail
hover

Apsikabinimai gydo!

Šiandien, birželio 15 d., 13 val. prie Kauno klinikų centrinio pastato vyks apsikabinimų akcija. Į ją kviečia Lietuvos sveikatos mokslų u...

thumbnail
hover

Nemokamos mankštos Klaipėdoje – kviečiame dalyvauti!

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuras organizuoja nemokamas mankštas. Amžius neribojamas.
Maloniai kviečiame prisijungti!

thumbnail
hover

Lietuvoje kraujo aukojama dažniau nei tikėtasi

Per penkis šių metų mėnesius iš 43,5 tūkst. kraujo ar jo sudėtinių dalių davimų neatlyginti buvo net 86 procentai ir, palyginus su 2...

Parašykite komentarą